Arxiu del blog

dimecres, 22 de febrer del 2017

"Via Verda Olot - Girona"
 lr. tram, Olot - Sant Esteve d'en Bas
22 Febrer 2017

Comencem l'excursió a la font de Sant Roc d'Olot,

Font de Sant Roc

Pugem les escales que porten sobre la font i comencem a caminar on comença la Via. Passem per sota un pont,

més endavant els marges son verds de vegetació i molsa, ja hi ha alguna violeta. En uns deu minuts passem per les pistes d'esports municipals, d'Olot, l'entrada és amb un disseny de ferro atrevit.

Entrada a les pistes esportives municipals

Continuem per la via, passem pel costat d'algun hort, algun està una mica deixat. Seguim endavant, arribem a l'estació del carrilet de "Codella", ara convertida en un Bar-Restaurant.

Nomès està oberta a l'estiu, a l'hivern els dissabtes i diumenges, si no plou.

Estació de Codella

Davant mateix entrem al Parc de Pedra Tosca, el disseny també hi ha elements de ferro, és bonic.

passem per un espai dedicat a Jardí Botànic, ara no hi ha gaire res, ja que fa fred per segons quines plantes, més endavant trobem uns camps dedicats a cultivar, espigol, sègol, etc. hi ha una barraca de pedra,

seguim per aquest parc, que va paral.lel al camí de la Via Verda, i sortim uns deu metres de diferència, per agafar la Via Verda cap al poble de les Preses, que veiem a prop.

Cartell al final del Parc i continuació de la Via
Aquest tros de camí està molt concorregut, persones amb gossos, ciclistes, gent que camina sola o amb companyia, reposen i la fan petar.
Direcció Les Preses
Arribem a Les Preses, els indicadors ens marquen que hem de travessar la carretera i caminar paral.lel per l'altre cantó direcció Sant Esteve d'en Bas. El panorama de la plana, és magnífic, al fons tota la serralada de Puigsacalm, i tot l'altipla de sobre la Vall d'en Bas, presidit per Sant Miquel de Castelló.

Seguim pel camí que va recta fins arribar al giratori de la carretera que ve del túnel de Bracons, el camí passa per sota la carretera,

per sortir altre vegada a la Via. Ens trobem en un corredor de parets per banda, alguns ponts alts, on passen els camins per anar a les masies, ens tornem a trobar amb una vegetació verda i abundosa a les parets.

Passem per davant de l'Alberg per ciclistes que fan la Via, o també pels que fan el camí de Sant Jaume, és un edifici rehabilitat, abans hi havia la caserna de la Guàrdia  Civil.

Alberg
Passem pel davant d'una casa de pagès, que sempre hi ha algunes vaques que pasturen.

Anem seguin, passem per un petit polígon on hi ha tres o quatre naus, ja veiem Sant Esteve d'en Bas.
Sant Esteve forma dos nuclis, un de casetes a nivell de la carretera i l'antic que queda enlairat.

Ara hem d'informar-nos per agafar el Bus per tornar a Olot a buscar el cotxe, pel sector de baix no en  passarà un fins a les 4 de la tarda, però ens informen que per dalt el poble, en passarà un a dos quarts de dues, que ve de les Planes d'Hostòles, ens afanyem, pugem un carrer amb forta pujada, anem a la parada del bus, esperem uns quinze minuts i arriba, diem al xofer si al entrar a Olot hi ha alguna parada prop de la Font de Sant Roc, diu que si, que ja ens avisarà.

Arribem a Olot, a la segons parada ja ens diu que podem baixar i ens indica el carrer que hem d'anar. Amb deu minuts som al cotxe.

Crònica feta per Assumpta Vall-llovera

Fitxa tècnica:
Km. 9,300
Temps: 3 hores 40 minuts (amb parades)
Desnivell acumulat: pujada: 205 m. baixada: 148 m.