Arxiu del blog

diumenge, 8 de setembre del 2019

Excursió als Estanys de Malniu i de Mal o de Guils

8 d'agost de 2019

Deixem el cotxe al Refugi de La Feixa, per buscar el camí per anar primer a l'estany de Mal o de Guils, però el guarda ens diu que el camí que sortia en aquest punt, està restringit el pas per aquesta zona, per protegir la reproducció del Gall Fer. Ens recomana que anem, un km. més amunt a buscar el camí de l'estany de Malniu i una vegada passat l'estany de Malniu anar cap a l'estany Mal, i així ho fem.

Pas tallat

Ens posem en marxa, seguim un camí al costat de la pista, fins a trobar, a mà dreta el camí que surt cap a l'estany de Malniu. És un camí ample i molt fresat, que sense cap mena de dificultat ens porta a l'estany de Malniu. Poc abans d'arribar a l'estany, ens creuem amb el camí que ve del Refugi de Malniu.

Al costat mateix de l'estany hi ha un bon ramat de vaques amb el seus vedells, es veu que hi estan molt acostumades, ja que encara que vagi arribant gent, no s'immuten.

La Fina i la Carme al mig del ramat

Fem una bona parada per fer fotos i esmorzar una mica.
Podem contemplar a la carena de la muntanya del fons, el Puig Farinós i el Turó de La Tossa.

El grup a l'estany de Malniu

Quan hem acabat de tot, anem a buscar el camí que ens porti cap a l'estany de Mal o de Guils. Seguim vora l'estany, però ens semble que el camí ha de passar una mica més amunt de l'estany, i així és, a pocs metres, trobem un camí fresat, fa bona pinta, hi ha alguna fita i alguna fletxa pintada de color blau. Arribem a una clariana del bosc i veiem una fita de pedres cap a la dreta i una altra, amb la fletxa blava, que continua el camí que seguim, agafem aquest que ens porta dalt el Pla Fondal, un turó herbat, una mica elevat amb cavalls que hi pasturen. L'indret és bonic, però hem perdut les fites, busquem una mica, baixem uns metres i sobre roques ja veiem que hi ha fites, a partir d'aquí n'anem trobant tot el camí fins que veiem, una mica ensotat, l'estany Mal. Baixem per un corriol fins l'estany.
Arribar fins a tocar l'aigua de l'estany és difícil, ja que degut a la sequera, està una mica buit, i els grans blocs de roca del voltant de l'estany, dificulten arribar a l'aigua, de totes maneres és bonic i més gran del que ens pensàvem.
Una parella que tornen del l'estany ens comenten que cada any venen a veure'l, i cada any hi ha menys aigua, els fa por que si va segint així, no acabi essent com un aiguamoll ple de vegetació. Aquesta parella també ens comenten que, com nosaltres, per respectar la zona restringida, han hagut de fer el camí passant per l'estany de Malniu, desitjant que plogui i es refaci l'estany, ens acomiadem.

Estany Mal o de Guils

Fem una mica de mossec, i emprenem la tornada.
Trobem uns pins amb moltes ganes de viure, encara que sigui en mig de les roques.

Pins mig de roques

Tornem pel mateix camí, però no passem pel Pla Fondal, passem pel corriol de sota.
Tornem arribar a l'estany de Malniu, i no cal dir que hi ha moltíssima gent pels voltants, i més que en va arribant, ja que durant tot el camí ens creuem  amb gent que es ditigeixen cap a l'estany.

Refugi de La Feixa

Arribem al Refugi de la Feixa, on dinem i prenem begudes fresques, després de dinar fem una passejada al gran pla que hi ha davant el refugi on també hi pastura molt bestiar.

Pla de la Feixa

Crònica feta per Assumpta Vall-llovera

Fitxa tècnica:
km. 9
Desnivell, 192 m.
Temps en moviment: 3 h. 37 m.